Followers

Monday 5 November 2012

dugaan

bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum w.b.t..

dalam kehidupan seharian kita tidak pernah lekang dengan dugaan..dari yang sekecik2 hinggalah sebesar-besarnya..apakah maknanya??? maknanya Allah itu sayangkan kita..untuk mengetahui sejauh mane keimanan kita kepadaNya..
ingat ye sahabat..Allah tidak mendatangkan dugaan yang tidak dapat ditanggung hambanya..maknanya setiap dugaan yang kita dapat itu pasti kita boleh tanggung..kita kena kuatkan semangat,berdoa pada Allah,berserah diri padaNya..basahkan bibir kita dengan zikrullah..tempat yang paling tepat untuk kita luahkan perasaan adalah di tikar sejadah..mintalah pada Allah kerana Allah itu ada..Allah menyukai orang yang mengingatiNya..
dugaan itu dapat mengelakkan kita dari terus lalai dalam kehidupan seharian ini..jangan salahkan Allah apabila kita menimpa sesuatu dugaan/musibah tapi bersyukurlah padanya kerana masih menyayangi diri kita dan tidak membiarkan kita terus hanyut dalam hidup di dunia ini..setiap yang direncanakan Allah buat kita adalah yang terbaik untuk diri kita..Allah itu maha mengetahui sedangkan kita tidak mengetahui..

 p/s ;Allah itu ada..basahkan lidahmu dengan zikrullah..

sekian..
wassalam.

No comments:

Post a Comment