Followers

Saturday 3 November 2012

Buat Kaum Hawa

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum w.b.t..

buat tatapan kaum hawa yang kini sedang bercinta dan mencari cinta..
jika dikau sedang bercinta dan mencari cinta manusia,seeloknya berhentilah sekarang...cinta tanpa ikatan yang sah hanya mengundangmu kelembah dosa..jika dikau inginkan cinta yang suci,persiapkanlah dirimu dengan amalan soleh,peribadi yang unggul,yang sentiasa mengingati Allah..diri kita itu mencerminkan siapa bakal suami kita..insyaAllah,sebagaimana diri kita,begitulah pasangan kita nanti..
(perempuan yang baik itu untuk lelaki yang baik dan perempuan yg jahat itu untuk lelaki yg jahat)
berdoalah kepada Allah agar kita dikurniakan seorang yang boleh membimbing kita,yang soleh insyaAllah..hanya pada Allah kita berserah dan meminta..
usah dikau risau jika tiada kekasih sekarang..sesungguhnya semuanya telah tercatat di luh mahfuz..satu masa nanti,insyaAllah jodohmu akan datang menyuntingmu..
mungkin ada yang berkata''jodoh takkan datang bergolek,kena usaha''...betul..kita perlu berusaha..berusaha mendekatkan diri dengan Allah,memantapkan iman,solehahkan diri supaya yang datang nanti juga seorang yang soleh..lelaki yang sebetul-betulnya ingin menjadi suamimu adalah yang datang menyuntingmu untuk dijadikan isteri..bertemu dengan ibu bapamu..itulah jalan usaha mencari jodoh..bukan yang mengajakmu untuk ber'couple'..
wahai kaum hawa,sebelum dikau membuat keputusan tidak kira soal jodoh atau kehidupan seharian,lakukanlah solat istikharah supaya pilihan itu pilihan terbaik yang ditunjukkan Allah buat kita..insyaAllah..
wahai kaum hawa,ingatlah..jangan sia-siakan hidupmu dengan mengejar cinta dari yang tidak halal..sesungguhnya cinta yang halal itu lebih indah..InsyaAllah..
 p/s : Allah itu ada,ingatlah Allah dengan berzikrullah..supaya hatimu akan tenang..

sekian..
wassalam..

No comments:

Post a Comment